Terug

Organisatie Holland Heineken House naar House of Sports

De organisatie van het Holland Heineken House bij de winterspelen in 2018 is toegewezen aan sportmarketingbureau House of Sports. Het bureau won de pitch die was uitgeschreven door Heineken. Daarbij is het de intentie om ook in 2020 samen te werken. Evenementenbureau Tribe blijft de muzikale invulling van het Holland Heineken House verzorgen.

“Wij zijn trots op deze samenwerking en kijken uit naar een wederom succesvolle editie van het Holland Heineken House (HHH)”, laat Yvonne de Liefde, sr. Brand Activation Manager Heineken Nederland, desgevraagd weten. “De komende maanden staan in het teken van de uitwerking van de design en decor van de locatie waar het HHH plaatsvindt, evenals het sportprogramma, crewwerving en voorbereiding van de huldigingen.”

Pitch

Jarenlang was het voormalige Trefpunt, nu PRISM Amsterdam, het vaste bureau van Heineken voor het Holland Heineken House. Voor de organisatie van het Holland Heineken House bij de zomerspelen in Rio had Heineken TIG Sports in de arm genomen. Heineken zou echter kritisch zijn geweest op de uitvoering door TIG Sports. Nadat Heineken een nieuwe pitch uitschreef voor de organisatie van het Holland Heineken House in 2018, besloot het bureau om niet deel te nemen.

Februari 2018 zal een drukke maand worden voor House of Sports. Tegelijkertijd met de Olympische Winterspelen (9 februari t/m 25 februari 2018) vindt in het Olympisch Stadion in Amsterdam De Coolste Baan plaats, die door House of Sports wordt georganiseerd (18 januari t/m 11 maart 2018).

Disbalans
Sportkoepel NOC*NSF liet in een onlangs verschenen evaluatierapport, naast een overall positieve evaluatie van het Holland Heineken House in 2016, weten minder tevreden te zijn over een aantal aspecten vorig jaar in de uitvoering van het Holland Heineken House. In het rapport schrijft NOC*NSF dat de Olympische ontmoetingsplek voor Nederlandse sporters en fans in Rio ‘beperkingen kende om het gastheerschap van NOC*NSF goed invulling te geven’. Dit was volgens de evaluatie ‘… het gevolg van de fysieke inrichting (de locatie van de Olympic Club) van de locatie en enige disbalans in de samenwerking(safspraken) met Heineken. Hierdoor ontstonden regelmatig knelpunten in het toegangsbeleid en in de routing van medaillehuldigingen’.

In het rapport staat verder dat sporters en begeleiders als sterke punten van het HHH dit keer opgaven: ‘de sfeer en de eigen ruimte voor ontvangst familieleden’ en als zwakke punten ‘ver van het Olympic Park, veel buitenlanders en druk’.

“Vanzelfsprekend spreken wij met Heineken over het iedere keer weer verbeteren van het Holland Heineken House en van onze samenwerking”, laat Geert Slot van NOC*NSF weten. “In PyeongChang is er zeker weer een Holland Heineken House.”
De relatie van TIG Sports met Heineken was overigens geen onderdeel van de evaluatie van NOC*NSF. “Het is aan Heineken zelf om partners te zoeken voor de uitvoering van werkzaamheden”, aldus Slot.

Gangneung 2018

Voor de locatie van het Holland Heineken House tijdens de winterspelen in Korea kiest Heineken voor Gangneung in plaats van Pyeongchang, aangezien men dichtbij de schaatsbaan wil zitten. Medio juni moeten meer details naar buiten komen. Over de periode na 2018 zijn de sportkoepel en Heineken met elkaar in gesprek.

Persbericht via Sponsorreport