Nieuws

Droomparken en Feyenoord beloond met gouden SponsorRingen 2020

In een zware periode voor de club, was er gisteren toch reden voor een bescheiden proostmoment. Feyenoord, Droomparken en sportmarketingbureau House of Sports wonnen tijdens de jaarlijkse uitreiking van de SponsorRingen twee keer goud. Zowel in de categorie ‘Sport’ als in het specialisme ‘Business Case’ ontvingen zij de hoogste waardering van de vakjury.

De SponsorRingen worden sinds 2001 jaarlijks uitgereikt en ze zijn bedoeld als erkenning van geslaagde sponsoring in Nederland. De beste sponsorcases worden in diverse categorieën (maatschappelijk, cultuur en sport) beloond met een SponsorRing.

De hoofdjury roemde het partnership van Feyenoord en Droomparken het afgelopen jaar als een schoolvoorbeeld van hoe sponsoring hoort te zijn. ‘De merkbekendheid van Droomparken is fors gestegen en gedurende het hele seizoen is er geactiveerd, waarbij Droomparken zowel Feyenoord als haar supporters in het hart gesloten heeft en geweldige businessresultaten heeft bereikt. Dat de Europarcs Group na de overname van Droomparken heeft besloten om op basis van cijfers en resultaten het partnership te verlengen, zegt misschien nog wel het meest over de effectiviteit van deze case,’ aldus de hoofdjury.

Directeur Europarcs Group Andries Bruil: ‘Wij zijn trots op deze prijs, want het is een mooie waardering voor onze sponsorcase in combinatie met het teamwork tussen Feyenoord, Droomparken en House of Sports en de behaalde resultaten op gebied van naamsbekendheid & merkvoorkeur. De behaalde resultaten zijn geweldig, maar ook het feit dat we alle resultaten door middel van database- en marktonderzoek is vrij uniek in sponsorland. De sympathieke campagnes met onze held Jan Boskamp in combinatie met deze datastrategie, , is een succesvolle businesscase voor Droomparken gebleken.’

Met deze video boden Droomparken en Feyenoord supporters de kans om op 51 meter hoogte de Klassieker te bekijken.