Nieuws

‘The Sportlights on’ collega Famke!

Leer onze collega’s kennen in slechts 15 vragen! In de vorige editie van ’the Sportlights on’ gaf Ruby de beurt aan dé campagne manager van Influencers of Sports Famke van Duinen!

 

1. Famke! Hoe is jouw carrière bij House of Sports ooit begonnen?
Als stagiair, zoals veel collega’s eigenlijk bij House of Sports zijn begonnen. In eerste instantie had ik gesolliciteerd voor het events team, maar alle stageplekken waren binnen die afdeling al vergeven. Toen werd ik een aantal dagen later teruggebeld of ik interesse had in een stage bij Influencers of Sports, vanwege mijn marketing achtergrond. Ik was gelijk enthousiast. En zo is mijn carrière bij House of Sports alweer twee jaar geleden begonnen!

2. En nu werk je bij Influencers of Sports? Of SportsSpeakers? Of was het atletenmanagement? Help us out!
Haha, ik snap de verwarring. Ik werk momenteel voor alle drie de afdelingen. Na mijn stage mocht ik blijven bij Influencers of Sports, maar waren ze bij SportsSpeakers en het atletenmanagement ook op zoek naar versterking op marketinggebied. Vandaar dat we toen hebben besloten om mij op verschillende afdelingen in te zetten als online marketeer en aanvullend voor Influencers of Sports als campagne manager. Heel veelzijdig dus!

3. Pick one: een witbiertje op een dik besneeuwde skipiste of een glas koude witte wijn op het terras?
Dan ga ik echt voor dat witbiertje op een dik besneeuwde skipiste. Heerlijk! Vanaf jongs af aan zijn wij met de familie eigenlijk elk jaar op wintersport gegaan, ik ben ermee opgegroeid. Ik kan echt niet wachten tot dat we weer mogen. Elke ochtend met de eerste lift omhoog en dan in de middag een welverdiend witbiertje 😉.

4. Op welke campagne ben je het meest trots en waarom?
Het ambassadeurschap voor Hansaplast wat we onlangs hebben gelanceerd! In 2020 hebben we al twee toffe campagnes mogen begeleiden met verschillende topsporters. Voor 2021 lag de focus op lange termijn samenwerkingen en hebben we een topteam van vier ambassadeurs samengesteld uit verschillende sportcategorieën. In aanloop naar de grote sporttoernooien in 2021 zullen zij content met Hansaplast sportproducten delen en hun volgers hiermee proberen te inspireren. Hele toffe campagne om bij betrokken te zijn!

5. Welk sportmoment is jou echt bijgebleven?
De halve finale van de Champions League tussen Ajax en Tottenham Hotspur. Ik was aanwezig in de ArenA met mijn familie en de sfeer en de euforie was echt geweldig. Het zag er echt naar uit dat Ajax naar de finale zou gaan, maar iedereen weet wat er in de slotfase van de wedstrijd gebeurde.. In 1 seconde veranderde de euforische sfeer in een bedroefde bedoeling.

6. Hoe zit het met je eigen influencer leven? Neem ons mee in jouw online wereld!
Ik vind fotografie heel leuk, het vastleggen van momenten en dus het hebben van herinneringen voor later. Maar zelf influencer worden zie ik niet echt zitten. Mijn kracht blijft toch het realiseren van samenwerkingen voor anderen!

7. Famke a.k.a. de marketing koningin! Wat vind jij de leukste recente ontwikkeling in het online marketing landschap?
Het inzetten van brand ambassadors voor een merk, dus echt focussen op de lange termijn samenwerkingen. De betrokkenheid is hoger en deze ambassadors denken echt mee met hoe het merk wordt neergezet. Daarnaast neemt de geloofwaardigheid voor je merk hiermee ook toe.

8. Als je 1 dag met iemand ter wereld zou mogen ruilen. Met wie zou je ruilen en waarom?
Met Floortje Dessing zou ik wel een dag willen ruilen! Ik kijk haar reisprogramma’s altijd en ze heeft echt de mooiste reizen gemaakt en plekken bezocht die veel mensen (nog) niet hebben gezien.

9. Wat is jouw ideale manier om het weekend door te brengen? Pre-Corona én in de huidige situatie; of scheelt dat niet veel?
Haha het scheelt niet heel veel, ik vind het altijd gezellig om tijd door te brengen met mijn vrienden en familie of naar een feestje te gaan (pre-Corona). Daarnaast bestaat een ideaal weekend voor mij uit sporten en sport kijken. Gelukkig is het Formule 1 seizoen weer begonnen en komen er ook weer andere toffe sportwedstrijden aan, waaronder een aantal tennistoernooien. Pre-Corona vond ik het wel echt heerlijk om er een dagje op uit te gaan en in mijn favoriete restaurants te lunchen of uit eten te gaan. Laten we hopen dat het snel weer kan!

10. Wat is je favoriete Grand Slam en waarom? Waar is het misgegaan met jouw tenniscarrière?
Ik twijfel tussen Roland Garros en Wimbledon.. Maar ik denk dat ik dan toch voor Wimbledon ga! De ambiance, uitstraling en de verplichting om witte kleding te dragen. Daarnaast is dit natuurlijk hét toernooi van Roger (groot fan)! Je kunt mij inderdaad nog elke week op de tennisbaan vinden, maar die professionele carrière gaat er voor Famke helaas niet meer komen.

11. Welke poster hing er vroeger boven je bed?
Lekker cliché, maar mijn kamer hing vol met posters van K3 en Jim Bakkum.

12. Welke collega blijft jou keer-op-keer verbazen en kan je nog veel van leren?
Onze Belgische collega Nele! Ze blijft me altijd verrassen met nieuwe inzichten rondom online marketing (en de Belgische taal…).

13. Wat hoop je dat nooit zal veranderen bij House of Sports?
De gedrevenheid om samen iets voor elkaar te krijgen! En de onderlinge relatie tussen collega’s, er is altijd wel iemand in om buiten werk te gaan sporten, een borrel te drinken of een uitje te organiseren.

14. Collega Ruby vroeg zich in de vorige editie af: Famke, met welke influencer (red: think big!) zou jij graag samen een campagne op willen starten?!
Max Verstappen! Zou wel een keer een toffe Formule 1 race gerelateerde campagne willen starten. Als ik dan voor nog één dag van carrière zou mogen switchen en mee mag doen aan de campagne, ben ik helemaal tevreden 😉!

15. Wie moet er volgens jou in de Sportlights staan de volgende keer? Welke vraag zou je heel graag willen stellen aan deze collega?
Ik zou graag mijn collega Bart Gabriëls (red: digital manager) in de Sportlights willen zetten. Ik ben benieuwd op welke campagne hij het meest trots is in zijn House of Sports carrière?