Odido & NOC*NSF: Nationale Schermvrij-dag

  • Merkactivaties
Odido & NOC*NSF: Nationale Schermvrij-dag

Als partner van TeamnL wil Odido verandering brengen in overmatig schermtijd bij de jeugd. Uit onderzoek van het Nederlands Jeugd Instituut (NJI) blijkt dat kinderen tussen 7 en 12 jaar gemiddeld 3,5 uur per dag naar een scherm kijken, waarvan minimaal 2,5 uur op een mobiel. Meer dan 84% vult zijn of haar vrije tijd met een scherm. Kinderen en jongvolwassenen in Nederland besteden zo meer vrije tijd aan schermen, dan aan sport.

Daarom introduceren Odido en NOC*NSF de Nationale Schermvrij-dag. Een dag waarop de oproep wordt gedaan om 2 uur lang je telefoon aan de kant te leggen en in dit tijdsbestek in beweging te komen. Samen met Churandy Martina, Ranomi Kromowidjojo, Tim de Vries en Lienke de Jong organiseerden we diverse sportlessen op basisscholen en werden de schermen aan de kant gelegd.

In samenwerking met Odido creëerden we het concept en brachten we het idee tot uitvoering.

De eerste editie van Nationale Schermvrij-dag behaalde landelijke media als Telegraaf, Hart van Nederland, NRC en het Algemeen Dagblad.

Overzicht

Vergelijkbare cases

Ontdek alle cases
Contact

Vragen over de campagne?

Benieuwd naar onze werkzaamheden rondom Odido? Neem direct contact met ons op door onderstaand formulier in te vullen.