Zorg van de Zaak

Mantelzorgcampagne

  • Data opbouw en management
  • Events
  • Merkactivaties
  • Social Media Marketing
  • Strategie en concept
  • Video Marketing
Het concept

Mantelzorgcampagne

Sinds 2018 zijn FC Utrecht en Zorg van de Zaak hard bezig om de problematiek rondom mantelzorg meer bekendheid te geven. Mantelzorgers zijn mensen die zorgdragen voor ouderen, zieken en andere mensen met een beperking. Zorg van de Zaak en FC Utrecht willen zowel werkende als niet werkende mantelzorgers helpen de zorg een stukje makkelijker te maken. Het is een lastige taak om alle ballen in de lucht te houden. Voor jezelf zorgen, voor een ander zorgen, je werk en misschien ook nog je privéleven.

Om meer aandacht te vragen voor dit thema organiseert Zorg van de Zaak samen met FC Utrecht verschillende acties bestaande uit de volgende onderdelen: een online hulploket/platform, acties om het thema te agenderen, storytelling en communicatie & distributie. Samen met FC Utrecht zet Zorg van de Zaak de mantelzorgers in het zonnetje. Bekijk hier de video van de spelerslunch. Op 24 april 2019 stond de wedstrijd van FC Utrecht in het teken van mantelzorg. Voor één keer speelden de spelers van FC Utrecht met de naam van een mantelzorger op het shirt. Omdat mantelzorgers zichzelf bewust of onbewust wegcijferen voor een ander, werden zij dit keer door Zorg van de Zaak in het zonnetje gezet. We creëerden een groot persmoment en een aftermovie. Het bericht is goed opgepakt; onder andere door het AD, marketingtribune en Sportnext.

fotostudio-red-green-blue-fc-utrecht325

“Mantelzorg bestaat voor een heel groot deel uit liefde”

Nieuwsgierig?

Bekijk andere cases

Ontdek alle cases
Contact

Vragen over de mantelzorgcampagne?

Benieuwd naar de Mantelzorgcampagne of Zorg van de Zaak? Neem direct contact met ons op door onderstaand formulier in te vullen.