Het concept
Sportcompressie campagne Hansaplast
Influencers centraal in campagne Hansaplast
Om bekendheid van hun nieuwe sportcompressielijn te vergroten heeft Hansaplast een topteam van twaalf influencers ingezet voor hun campagne in juli en augustus. Middels de kanalen van deze influencers heeft Hansaplast de actieve en sportieve doelgroep bereikt met de campagne #HansaplastSport. De influencers hebben echte ‘in action’ foto’s gemaakt waarin te zien is hoe zij hun sportcompressie producten gebruiken als topsporter en welke voordelen dit biedt.
#HansaplastSport
In de influencer campagne van Hansaplast draaide om het lanceren van de sportcompressielijn via de kanalen van twaalf sportieve influencers onder #HansaplastSport. Aangezien sporters het uiterste van hun spieren vragen, was de campagne erop gericht om anderen te inspireren en motiveren tot het uiterste te gaan om prestaties te verbeteren en uitdagingen te overwinnen. Deze sporters bereiken vanzelfsprekend ook mensen via hun kanalen die ook zo’n mentaliteit hebben.
Doel campagne
Het doel van de campagne was om de volgers van deze influencers de boodschap mee te geven dat Hansaplast sportcompressie ondersteuning biedt aan de spieren tijdens en na het sporten. Ideaal dus voor topsporters om prestaties en wendbaarheid te verbeteren! Vervolgend hebben de influencers hebben met twaalf Instagram posts & story’s deze campagne succesvol uitgezet via hun kanalen. Met resultaat!
Campagne
Merk: Hansaplast
Campagne door: Influencers of Sports
Influencers: Jeroen Hertzberger, Suzanne Brummel, Maret Balkestein-Grothues, Margot van Geffen, Selena Piek, Laura Dijkema, Marit Bouwmeester, Puck Moonen, Koen Smet, Lois Abbingh, Björn Koreman en Japke Janneke Sybesma.
Bekijk hier meer cases van Influencers of Sports en House of Sports.