Nieuws

‘The Sportlights on’ collega Ruud!

Leer onze collega’s kennen in slechts 15 vragen! In de vorige editie van ’the Sportlights on’ gaf Marloes de beurt aan commercieel manager Ruud Koedijk van Sports Exposure!

 

1. Ruud in de Sportlights! Hoe is jouw carrière bij House of Sports ooit begonnen?
Rechtstreeks uit de schoolbanken kwam ik bij House of Sports (Sports Exposure) terecht. Ik zag een starters vacature bij Sports Exposure staan en na een aantal gesprekken kreeg ik een contract voor 3 maanden.. Dat is uiteindelijk een langdurige periode geworden!

2. Van welk moment bij Sports Exposure krijg jij nog steeds kippenvel en ben je het meest trots als je eraan terugdenkt?

Vanuit Sports Exposure hebben wij in ruim 15 jaar een hele mooie positie in het voetbal- en sportlandschap verkregen en tevens mogen behouden. Wij hebben samenwerkingen met alle Eredivisie clubs, veel KeukenKampioen Divisie clubs, de KNVB en vele andere sportbonden. Niet alleen op gebied TV-reclameboarding rechten, maar tevens op productioneel en logistiek vlak. Dat is wel iets waar ik trots op ben.

3. Na jouw glansrijke carrière als amateurvoetballer (en tennisser), raak je nu nog wel eens een bal?
Ik PROBEER elke week te tennissen met wat vrienden, gewoon ter ontspanning en even actief bezig te zijn. Daarnaast heb ik een fitness abonnement, maar deze locatie heb ik de laatste periode weinig van binnen gezien..

4. Je bent in deze rubriek al meerdere malen genoemd door collega’s, omdat jouw creativiteit opvalt! Waar komt dit vandaan en wil je hier niet wat meer mee doen?

Waar het vandaan komt weet ik niet, maar het is leuk om door ons hele bedrijf heen af en toe met brainstorms en vraagstukken mee te denken en input te geven. In die zin doe ik er al iets mee. Daarnaast zijn er in onze organisatie genoeg creatieve geesten die daarmee verder aan de slag kunnen in de uitvoer.

5. Daarop aansluitend; heb je een creatieve deal kunnen of moeten sluiten in tijden van Corona en de daarbij behorende beperkingen in het voetbal?

Dit seizoen staat meer dan ooit in het teken van creativiteit. Gelukkig hebben wij bij Sports Exposure en House of Sports veel klanten en clubs die loyaal zijn en met ons meedenken. Daarin is het een wisselwerking en initiëren wij ook veel initiatieven voor onze partners, waardoor je elkaar allemaal ‘de winter’ probeert door te helpen.

6. Als ik zeg: House of Sports uitje! Aan welk editie denk jij dan en waarom?

Wij hebben bij House of Sports al veel legendarische uitjes gehad. Naar Milaan toe en daar de Champions League wedstrijd AC Milan – Ajax kijken was erg mooi, de Olympische Spelen in Londen bezoeken een prachtige ervaring en een weekend Parijs/Roland Garros waren wel de 3 hoogtepunten.

7. Je geniet regelmatig op de namiddag van een lekkere snack bij de snackbar. Met welke snack zou je jezelf vergelijken en waarom?

Ik probeer in ieder genoeg te bewegen, zodat ik mij voorlopig nog niet met de smulrol hoef te vergelijken..

8. Het is in de wandelgangen vaak ‘Ruud en Ruud!’. Welke Ruud ben jij van de twee? En hoe zou je jouw relatie met Ruud van Doornik omschrijven, vullen jullie elkaar aan of zijn jullie 2 handen op 1 buik?

Ik ben in ieder geval de meest onhandige van het stel…

Ruud van Doornik en ikzelf vormen, samen met Geoffrey Wouters van den Oudenweijer, het commerciële ‘hart’ van Sports Exposure. Daarin hebben wij aparte werkzaamheden/verantwoordelijkheden, maar opereren wij als een team.

9. Wat is jouw ideale manier om het weekend door te brengen?

De weekenden bestaan vaak uit een combinatie van zakelijke en privé bezigheden. Met mijn gezin, familie of vrienden wat ondernemen is altijd leuk om te doen. Vanuit onze werkzaamheden bij Sports Exposure zijn wij daarnaast in het weekend actief rondom het Eredivisie voetbal om alles zo goed mogelijk te laten verlopen op commercieel gebied. Het weekend is dan snel gevuld!

10. Als echte theeleut, de Pickwick vraag van de dag: wat zou je nog wel eens willen leren?

Het klinkt wat ‘cheesy’, maar ik/wij zouden af en toe wat meer moeten leren genieten van zakelijke successen en het (familie) geluk om je heen. Het lijkt soms vanzelfsprekend, maar is het niet..

11. Je hebt inmiddels al een paar lustrums gevierd bij Sports Exposure. Wij vroegen ons af: hoe zag jouw eerste werkplek eruit?

Toen ik bij Sports Exposure begon, waren wij werkzaam in een pittoresk pand/woonhuis in Ouderkerk a/d Amstel. De bezetting daar liep al tot het maximum aan waardoor er niet echt een vaste werkplek was. Ik heb toen mijn eerste werkweek buiten op de steiger aan het water gewerkt. Beeldscherm van mijn laptop vol met hars vanuit de bomen, maar het was mooi weer en ik voelde het toch als een warm welkom..

12. En hoe ervaar jij het om, door jouw werkjaren heen, de verschillende ontwikkelingen te zien binnen het bedrijf of vakgebied?

De laatste jaren zijn House of Sports en Sports Exposure op alle gebieden gegroeid. Het bedrijf is voortdurend in beweging om zo voorop te blijven lopen en partners te kunnen faciliteren van A tot Z. Niet alleen op het gebied van TV-reclameboarding rechten en productie, maar ook op gebied van digitale en data-gedreven sportmarketing.

13. Ben jij liever een afmaker of een aangever?

Ik vind beide mooi, maar toch meer een afmaker.

14. Collega Marloes vroeg zich in de vorige editie af: Ruud, wat de gekste plek is waar je ooit een mooie deal hebt mogen sluiten in al jouw jaren sales-ervaring?

In de afgelopen jaren heb je op alle momenten van de dag/nacht wel mooie samenwerkingen kunnen sluiten. Het blijft elke keer speciaal dat mensen/bedrijven je het vertrouwen geven om hun marketinggelden op een zo goed mogelijke manier in te zetten.

15. Wie moet er volgens jou in de Sportlights staan de volgende keer? Welke vraag zou je heel graag willen stellen aan deze collega?

Ik zou mijn collega Frank Bruijns vanuit de logistieke afdeling in de Sportlights willen zetten en ben benieuwd op welke logistieke klus hij het meest trots is vanuit de afgelopen jaren.