Nieuws

‘The Sportlights on’ collega Nick!

Leer onze collega’s kennen in slechts 15 vragen!
Marloes gaf in de allereerste editie van ’the Sportlights on’ de beurt door aan onze Content Marketeer Nick Koster. Ze is benieuwd naar de bron van al zijn creativiteit..

 

1. Hoe is jouw House of Sports carrière ooit begonnen?
Dat is alweer zo’n anderhalf jaar geleden. Na 5 jaar bij de KNVB werkzaam geweest te zijn ben ik via mijn huidige collega Anne Fleur in contact gekomen met House of Sports.

2. Op welk project of campagne bij House of Sports ben je het meest trots?
Als ik puur kijk naar het resultaat van de campagne dan ga ik voor de Winterstop Weken voor Droomparken. Zelf kijk ik ook met een goed gevoel terug op verschillende campagnes die we hebben ontwikkeld voor Nederlandse Loterij. En bijvoorbeeld videocontent als onderdeel van een campagne zoals ‘Lappie, John’ voor Droomparken/Feyenoord en de WK Droom van Jesper Jobse rondom het WK 3×3 Basketball.

3. Als je alle tijd en geld van de wereld had, wat zou je dan doen?
Dan zou ik direct het vliegtuig instappen en de meest bijzondere plekken van de wereld bezoeken. Ik zou een lijst maken met de top-20 beste spots om te duiken en deze één voor één afgaan. In de tussentijd zou ik ook een team samenstellen van de beste content makers en video’s/documentaires produceren van alle dingen die ik tof vind zoals een wereldtour van een bekende artiest, bijzondere natuurverschijnselen, een commercial voor een groot sportmerk ga zo maar door.. Zonder budgetbeperking!

4. Hoe ziet jouw gemiddelde week eruit?
Werken, tijd doorbrengen met familie & vrienden en sporten.

5. Waar haal jij de meeste energie uit in je werk?
De creatieve vrijheid die je krijgt om ideeën uit te werken, de verantwoordelijkheid om het concept verder vorm te geven en de campagne uit te voeren. Mooi voorbeeld hiervan is denk ik een online videocampagne die we deze winter voor één van onze merken gaan lanceren. Daarnaast krijg ik veel energie van de fasen conceptontwikkeling tot content creatie en oplevering van het eindproduct. Vanuit een beginnend idee komen tot een totaalplaatje waarin alle ideeën samenkomen. Als dat gebeurt geeft mij dat wel een kick en helemaal als het concept de gewenste resultaten oplevert.

6. Wat is de op-1-na leukste functie binnen de ‘de sportfabriek’?
De rol van Marloes van Gangelen en Lidwien – die zich voornamelijk bezig houden met het bedenken en vertalen van strategieën en concepten – spreekt me aan. Daarnaast vind ik atletenmanagement ook interessant!

7. Om welke collega moet jij het hardst lachen?
Ik lach het hardste met Anne Fleur en Marloes Wesselink als we nog tot laat op kantoor zitten om bepaalde zaken af te ronden. Doen we soms even een bumpertje tussendoor of beginnen ze ineens gek te dansen op een nummer uit mijn Spotify lijst. Daarnaast kan ik ook genieten van de droge humor van Ruud Koedijk en opmerkingen of berichten van Lidwien.

8. Pick one: op bezoek bij een klant, video opnames of samen met je collega’s aan het werk op de ‘digital’ zolder?
Moeilijk, het is voor mij de combinatie en variatie die het werk zo mooi maakt. Af en toe een dolletje met collega’s op de zolder heb ik ook nodig om op andere momenten – zoals tijdens een klantbezoek – volledig gefocust te zijn. Daarnaast zijn de opnamedagen vaak de momenten waarbij alle ideeën samenkomen en zit je meer in een regisseur/producer rol wat ik leuk vind.

9. Wat wilde je vroeger worden?
Net als iedere jonge voetballer natuurlijk profvoetballer. Ook tekenaar of psycholoog leken mij altijd mooie beroepen.

10. Wat is een eigenschap van jou die men nog niet van je kent?
Ik ben een hele slechte verliezer. Ik ben niet zo zeer heel fanatiek (meer) met sporten of spelletjes maar verliezen vind ik gewoon vreselijk.

11. Wat is jouw mooiste/memorabele sportmoment dat je beleefd hebt in je leven?
De hattrick van Dirk Kuyt in de kampioenswedstrijd van Feyenoord tegen Heracles Almelo. De spanning en uiteindelijk ontlading in De Kuip was echt een onbeschrijfelijk gevoel.

12. Pick one: samenwerken met een creatieve chaoot of juist met een binnen-de-lijntjes-kleurende gestructureerde collega?
Een brainstorm met creatieve chaoten vind ik heerlijk omdat ik zelf dan ook helemaal los kan gaan. Dit is alleen niet altijd goed, dus geef mij maar een gestructureerde collega waarbij ik wat vaker de creatieve chaoot mag zijn en hij of zij mij dan wijst op de planning 😉

13. Collega Marloes was erg benieuwd naar jouw bron van inspiratie; waar haal jij je inspiratie vandaan voor al jouw creatieve ideeën en campagnes?
Haha, goede vraag. Dit kan echt van alles zijn en op ieder moment van de dag. Goed tijstip is vlak voor het slapen gaan, dan krijg ik ineens allemaal ingevingen. Creativiteit op commando werkt voor mij vaak ook niet want ik vind het juist fijn om te ‘brainen met mezelf’. Daarnaast kan ik ’s avonds soms uren scrollen door platformen als Vimeo en sla dan video’s op vanuit de muziek-, sportwereld en bijvoorbeeld de drankenindustrie, pak daar bepaalde elementen uit en probeer die toe te passen binnen onze merkcampagnes. Aardig lijstje al hoor met zo’n 400 video’s.

14. Aan welke project zou je ooit nog wel eens aan mee willen werken?
Een online activatie tijdens de Olympische Spelen of de ontwikkeling van een grote TV-commercial als onderdeel van een totaal campagne.

15. Wie moet er volgens jou in de Sportlights staan de volgende keer? Welke vraag zou je heel graag willen stellen aan deze collega?
Ik zet graag Tim Smit in de Sportlights omdat ik benieuwd ben naar hoeveel Airmiles hij ondertussen heeft gespaard met al die buitenlandse schaatstrips 😉