Nieuws

Nieuw bureau Wave brengt tech en sportmarketing samen

Wave creëert digitale fan engagement in de sport.

Ouderkerk aan de Amstel – Technologie en digitale toepassingen spelen een steeds belangrijkere rol binnen de sportmarketing. Wave is een nieuw tech-based bureau dat publishers, clubs, bonden, evenementen en sponsoren in de sport helpt met het creëren van fan engagement op hun digitale kanalen, marketingcampagnes en sponsorships.
 
Wave mag dan een nieuwe naam zijn. In de oorsprong van dit bureau schuilt veel kennis en ervaring. Gezamenlijk met LiveWall (creative tech en digital experts) en Southfields (producent van sport videocontent) zijn we met House of Sports de initiatiefnemers achter Wave. Met het samenbrengen van deze expertises is Wave in staat haar klanten de ideale combinatie van tech, creativiteit en (digitale) sportmarketing aan te bieden. De focus van Wave ligt op het ontwikkelen van digitale tools en concepten die fan engagement realiseren. Voorbeelden hiervan zijn o.a. mobiele games, digitale trivia concepten, AR/VR toepassingen en in-stadion games. Koen Hermens (House of Sports): “Vanuit onze dienstverlening richting klanten zagen wij steeds vaker de behoefte voor digitale toepassingen gericht op fan engagement.  Met de start van Wave kunnen wij nu schaalbare oplossingen creëren die de relatie tussen fans en sponsoren nog meer stimuleert.”
 
Fan of the Match in meerdere Europese landen
Frits Mahovic (LiveWall): “Het starten van Wave met gerenommeerde partijen binnen de sport als House of Sports en Southfields biedt ons de kans om onze digitale creaties ook binnen de sport te introduceren. Een mooi voorbeeld hiervan is Fan of the Match, een in-stadion mobiele game die o.a. al bij Ajax live wordt gespeeld in de rust bij thuiswedstrijden. Wave gaat dit concept bijvoorbeeld verder uitrollen binnen de Bundesliga en de Premier League en is hier reeds met diverse teams uit deze competities over in gesprek.” “Voor Southfields betekent de start van Wave de volgende stap in het verrijken van programma’s en formats. Het kunnen aanbieden van interactieve digitale toepassingen en concepten aanvullend op of als verrijking van de programma’s die we maken is voor ons een belangrijke stap voorwaarts”, aldus Ernst Veldkamp (Southfields). Wave is gevestigd in Amsterdam en wordt geleid door Erik van Mourik die voorheen werkzaam was bij RTL Nederland waar hij verantwoordelijk was voor de sport gerelateerde partnerships.
 
Voor meer informatie: www.wecreatewaves.com.