Nieuws

FC Utrecht-fans ondergaan stress-test tijdens wedstrijd tegen Fortuna

Zorg van de Zaak is trotse hoofdsponsor van FC Utrecht. Vanuit de centrale thematiek ‘Zorg voor prestaties’, realiseerde House of Sports samen met Zorg van de Zaak de aftrap van de landelijke week van de werkstress met de ‘week van de werkstress’ campagne.

Om meer aandacht te vragen voor het bespreekbaar maken van werkstress en werkplezier werd tijdens een wedstrijd van FC Utrecht het spanning en stress level van de supporters van elk vak in Stadion Galgenwaard gemeten. Naast de supporters zaten ook oud professioneel voetballer en trainer Gert Kruys en grootaandeelhouder van FC Utrecht Frans van Seumeren aan de stress meting. Door middel van een polsband werd de hartslag gemeten van de supporters. Middels een eigen ontwikkelde applicatie werd dit live door vertaald naar de schermen in het stadion. Presentator Daan Boom volgde Gert, Frans en de supporters voorafgaand en tijdens de wedstrijd om hun ervaringen vast te leggen.

In de weken voorafgaand aan de wedstrijd werd een landelijk onderzoek uitgezet, waarbij stress onder FC Utrecht-supporters was afgezet tegen stress van werkend Nederland. De resultaten hiervan werden gepresenteerd in een persmoment voorafgaand aan de wedstrijd door een stress expert van Zorg van de Zaak.