Nederlandse Loterij

Het Oranje Peloton bij de WK Wielrennen

  • Data opbouw en management
  • Events
  • Exposure
  • Hospitality
  • Influencer marketing
  • Merkactivaties
  • Productie
  • Social Media Marketing
  • Strategie en concept
  • Video Marketing
Het Oranje Peloton

Samen sport, supporten en juichen!

Wij Hollanders houden van Oranje. Het laat ons samen juichen en maakt ons gemeenschappelijk trots. Het is de kleur die ons onderscheidt van de rest van de wereld. Het Oranje Peloton is een beweging van Nederlandse Loterij op het gebied van sport en bewegen. Nederlandse Loterij is onlosmakelijk verbonden met de Nederlandse sport en samenleving en wil Nederlanders de kans bieden om samen sport te beleven. Het Oranje Peloton brengt Nederlanders dus letterlijk in beweging. Samen sporten, supporten en juichen bij succes! Het Oranje Peloton is er bij toertochten, sportevents van goede doelen en wedstrijden en toernooien van Oranje selecties.

Het Oranje Peloton is afgelopen jaar onder andere aanwezig geweest op en rondom de Amstel Gold Race, de Oranje Leeuwinnen, NK Toertocht, NK BMX, EK Rotterdam (paardensport), Ladiesride, Nationale Sportweek, Handbal oefenwedstrijd, WK Wielrennen en de WK Atletiek. Aparte tribunevakken vol juichende Oranjesupporters. Samen sporten voor goede doelen. En nietsvermoedende wielerfanaten, topsporters en amateurs die een duwtje in de rug krijgen of voor wie een droom werkelijkheid wordt..

20190927_nlloterijfiets_mno-photo_0130_

Heel Nederland wint hiermee! Het is een mooie paraplu voor onze sponsoractiviteiten, met een oneindigheid aan mogelijkheden.

Joost Zuure (manager sponsoring, goede doelen en sport bij Nederlandse Loterij)
Yorkshire

WK Wielrennen

In aanloop naar en tijdens de WK Wielrennen heeft House of Sports samen met Nederlandse Loterij grootschalige campagne gevoerd rondom het Oranje Peloton. Onder leiding van oud-wielrenners (o.a. Bram Tankink als aanvoerder, Leontien van Moorsel, Michael Boogerd en Leo van vliet) ging een groot, oranje gekleurd peloton vanuit Nederland op de fiets naar de WK wielrennen in Harrogate, Yorkshire. De deelnemers waren de gelukkige winnaars van een voorafgaande online winactie. Op locatie supporterden de 80 deelnemers de wielrenners vanuit de Oranje Peloton Fanzone.

House of Sports is betrokken bij de strategie en concept ontwikkeling, online campagnes (winacties, live activatie, video content) en offline activatie.

Nieuwsgierig?

Bekijk andere cases

Ontdek alle cases
Contact

Vragen over het Oranje Peloton?

Benieuwd naar onze werkzaamheden rondom het Oranje Peloton of Nederlandse Loterij? Neem direct contact met ons op door onderstaand formulier in te vullen.