Waar heel Nederland wint

Nederlandse Loterij

  • Consultancy
  • Events
  • Exposure
  • Influencer marketing
  • Merkactivaties
  • Strategie en concept
  • Video Marketing
Nederlandse Loterij

Waar heel Nederland wint

Nederlandse Loterij is de naam achter zeven bekende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. De missie is bijdragen aan een gelukkiger en gezonder Nederland. Uiteraard door veel deelnemers blij te maken met mooie geldprijzen. Maar ook door onze opbrengst te investeren in de Nederlandse samenleving, sport en goede doelen. Met de jaarlijkse afdracht aan o.a. NOC*NSF worden vele sportbonden gefinancierd, waardoor zowel top- als breedtesporters topprestaties kunnen bereiken.

Rondom de Olympische- en Paralympische Spelen van Pyeongchang lanceerde Nederlandse Loterij als partner van TeamNL de ‘Spelers Bedankt’ campagne, waarin ambassadeur Bibian Mentel en shorttracker Sjinkie Knegt de Spelers van Nederlandse Loterij bedankten voor hun steun. Daarnaast adopteerde Nederlandse Loterij samen met verschillende mediapartijen de medailletaxi en bracht content van de Olympische- en Paralympische sporters naar het Nederlandse publiek.

Nederlandse Loterij is partner van NOC*NSF en TeamNL en sinds eind 2018 hoofdsponsor geworden van de KNWU. Nederlandse Loterij omarmd hiermee het Nederlandse wielrennen.

nlo_pieter

Door de deelname aan een van de spellen van Nederlandse Loterij leg je als deelnemer een fundament onder de sportcarrière van heel veel sporters

Arno de Jong, Nederlandse Loterij
Onze rol

House of Sports

House of Sports begeleidt Nederlandse Loterij en haar spelmerken al jaren in de wereld van sportmarketing. Voor het merk Lotto ontwikkelden we de campagne ‘Samen Juichen’ en begeleidden we Lotto in de sponsoring van de schaats- en wielerploeg Team LottoNL-Jumbo. Daarnaast organiseerden we voor Lotto (digitale) activaties bij onder andere de Amstel Gold Race, het langebaan schaatsen, de Tour de France en De 6 van Lotto. Nog voordat de schaats- en wielerploeg werd opgericht, werkten we al samen met Lotto in de activatie van het partnership met NOC*NSF.

Het merk Nederlandse Loterij heeft dat stokje van Lotto overgenomen. House of Sports begeleidt Nederlandse Loterij in de partnerships met o.a. NOC*NSF, TeamNL en diverse sportbonden, waaronder het hoofdsponsorschap van de KNWU. Verder ontwikkelen we samen met Nederlandse Loterij de strategie en werken we op executie niveau samen om evenementen en digitale activaties tot een succes te brengen. Zo waren we betrokken bij de ‘Spelers Bedankt’ campagne rondom de Olympische Spelen in Pyeongchang, ontwikkelden we de Nederlandse Loterij Sport Tour, verrasten we de Nederlandse Handbaldames met een videoboodschap van familie en vrienden tijdens het EK Handbal in Frankrijk en staat aankomend jaar de kalender vol met activiteiten rond het wielrennen en ‘de weg naar Tokio’.

Cases Nederlandse Loterij

Merkactivaties

Ontdek alle cases
Contact

Vragen over Nederlandse Loterij?

Benieuwd naar de activiteiten van Nederlandse Loterij? Neem direct contact met ons op door onderstaand formulier in te vullen.