Terug

ARAG beste sportsponsor van Nederland

Partnership met KNVB scheidsrechters bekroond met SponsorRing 2013

Leusden, 22 november 2013 – Rechtsbijstandverzekeraar en juridisch dienstverlener ARAG heeft afgelopen donderdagavond tijdens een feestelijke uitreiking een SponsorRing gewonnen in de categorie sport. ARAG mag zichzelf hiermee de beste sportsponsor van Nederland noemen. Het partnership met de KNVB scheidsrechters werd door een vakjury bekroond en was er volgens de jury ‘geen discussie over de winnaar in deze categorie’. Onder de 3 genomineerden in de categorie sport werd één prijs uitgereikt. 

“Wij zijn hier natuurlijk enorm trots op”, aldus Sonja Stalfoort, adjunct-directeur marketing en communicatie bij ARAG. “Het partnership tussen de KNVB scheidsrechters en ARAG is een goede match. Daar waar scheidsrechters toezien op fairplay op het voetbalveld, ziet ARAG toe op juridisch fairplay in het dagelijks leven. Samen met de KNVB scheidsrechters hebben wij de afgelopen jaren een belangrijke bijdrage geleverd aan fairplay op en rond de Nederlandse voetbalvelden. Wanneer hier ook nog eens een waardering door een vakjury aan toe wordt gevoegd in de vorm van een SponsorRing, dan is dit een kroon op ons werk.”

 

Partnership met KNVB scheidsrechters groot succes

Sinds de start van de samenwerking in januari 2011 werken ARAG en de KNVB scheidsrechters samen aan het bevorderen van fairplay. Naast duidelijke zichtbaarheid op de velden in het betaald voetbal ontwikkelden zij een breed sponsorplatform, dat kennis rond fairplay en respect voor scheidsrechters vergroot. Kinderen leren alles over spelregels in de online Spelregeltest. Voetbalkenners gaan online en mobiel de strijd aan in de ARAG Voetbal IQ Quiz. Middels de ‘KNVB ARAG FairPlay Certificering’ worden amateurclubs uitgedaagd om actief aan de slag te gaan met het scheidsrechtersbeleid binnen de vereniging. Inmiddels zijn ruim 250 verenigingen met het programma bezig en heeft ook de Topklasse de certificering omarmd. Afgelopen zomer reikte ARAG het officiële scheidsrechtershirt uit aan alle 5500 KNVB scheidsrechters en leverde hiermee een belangrijke bijdrage aan respect en professionaliteit voor de scheidsrechter op het veld. Naast het maatschappelijke belang wat het partnership met de KNVB scheidsrechters uitdraagt, heeft het partnership ook tot een stijging van 42% van de naamsbekendheid van ARAG geleid.

 

Dit jaar nomineerde de Stichting Adverteerdersjury Nederland ARAG voor een SAN Accent 2012.